Slik kan du få faktura fra Horten kommune
Du kan selv velge i hvilke kanaler du ønsker å motta faktura fra oss.
Avtalegiro
Avtalegiro kan du åpne i nettbanken din eller ved hjelp av din bankforbindelse. Referanse er kidnummer fra siste mottatte faktura (ikke purring). Det må opprettes egen avtalegiro på hver tjeneste du mottar faktura for. Du kan også opprette Avtalegiro med eFakturavarsel. Da må du lage både avtalegiroavtale og eFakturaavtale.
eFaktura
eFakturaavtale åpnes i nettbank. Referansenummer er ditt kundenummer med 00 foran. (006xxxxx)
eFaktura i Vipps
Standard innstilling i Vipps er at Vipps-eFaktura er aktivert. Faktura kan godkjennes enten i nettbanken eller i Vipps, de speiler hverandre. NB! Selv om du ser faktura både i Vipps og i nettbank under eFaktura, vil du ikke belastes dobbelt.
Dersom du ikke ønsker eFaktura i Vipps må dette slås av manuelt:
- Gå til Profil
- Gå til Regninger
- Gå til eFaktura.
Er Vipps-eFaktura opprettet må også eFakturaavtalen slettes i nettbanken.
Digital postkasse
Mottar du fakturaer kun i din digitale postkasse og ønsker en av de andre kanalene, må du selv tegne ønsket avtale (avtalegiro i bank, efaktura i bank/Vipps). Da vil denne kanalen benyttes på neste faktura.
E-post
For at kommunen skal kunne sende faktura på e-post eller i post må du selv avslutte alle eFaktura og Avtalegiro-avtaler. Dette er bankprodukter som kommunen ikke kan åpne, endre eller avslutte for sine innbyggere.
Papirfaktura
Horten kommune ønsker å sende færrest mulig fakturaer på papir, både for å spare miljøet og fordi det er et dyrere alternativ. Dersom du likevel ønsker å få tilsendt faktura på papir, må du avslutte alle eFaktura og Avtalegiro-avtaler. Dette er bankprodukter som kommunen ikke kan åpne, endre eller avslutte for sine innbyggere.
Se dine fakturaer fra Horten kommune
På Min Side vil du kunne se alle dine betalte og ubetalte faktura fra Horten kommune. Du kan også laste ned fakturakopi.
Gå til min side for å se status på faktura fra Horten kommune
Har du ikke mottatt forventet faktura fra oss?
Ved spørsmål om faktura kan det sendes mail til faktura@horten.kommune.no
Spørsmål om selve fakturagrunnlaget må alltid stilles til den virksomhet som leverer tjenesten du er fakturert for.