1. Firmaattest for alle selskaper som er involvert i driften av salgsstedet. Kan bestilles via Altinn:
Firmaattest - bestilling
2. Skatteattest for alle som har vesentlig innflytelse på driften av salgsstedet. Kan bestilles via Altinn:
Skatteattest - bestilling
3. Dokumentasjon på styrers og stedfortreders ansettelse ved virksomheten (kopi av arbeidsavtale).
4. Kopi av prøvebevis på bestått kunnskapsprøve i alkoholloven (salg) for styrer og stedfortreder.
5. Kvittering/skjermbilde som dokumenterer registrering av virksomheten hos Mattilsynet. Registrering kan gjøres på denne siden:
Mattilsynet - registrering
6. Plantegning/skisse over salgsarealet. Salgsarealet skal være tydelig markert.
7. Kopi av leieavtale for lokalene.
8. Kopi av aksjeeierbok.
Dersom du søker om overtagelse av et eksisterende salgssted, skal kjøpsavtale eller annen avtale om virksomhetsoverdragelse legges ved søknaden.
Ved søknad om salgsbevilling for nettsalg, skal opplysninger om dette fremkomme spesifikt i søknaden. I slike tilfeller skal følgende tilleggsdokumentasjon vedlegges:
- Internkontroll og rutine for nettsalg og utlevering av alkoholholdig drikk.
- Utfyllende liste over de aktuelle kommunene dersom styrer/stedfortreder innehar tilsvarende roller for salgsbevilling med nettsalg i flere kommuner. Det må også redegjøres for hvordan styrer/stedfortreder skal kombinere sine roller for å sørge for at utøvelsen av bevillingen skal kunne utføres på en forsvarlig måte.
I noen tilfeller kan det være nødvendig for oss å be om mer dokumentasjon eller ytterligere opplysninger.