Fakturaadresse
Horten kommune, Fakturamottak Postboks 10, 3191 Horten
Ikke registrert for å sende ut EHF-faktura? Les mer om fakturering og betaling | Anskaffelser.no
Leverandører som ikke får dette på plass før faktura må sendes ut, kan unntaksvis sende oss faktura som pdf-vedlegg på e-post.
Send oss faktura på e-post
Fakturaen skal inneholde referanse plassert i riktig felt
For at Horten kommune skal kunne behandle fakturaer, må fakturaene merkes med ansvarsnummer. Ansvarsnummer er et 4-sifret referansenummer som skal oppgis av bestiller og plasseres i feltet for «Deres referanse.»
OBS! Kun siffer, ikke navn eller andre tegn i dette feltet. Denne verdien trenger ikke nødvendigvis å være synlig i faktura-visning.
Mer informasjon under "Krav til faktura" nedenfor.
Krav til faktura
Bokføringsloven og kommunens internkontroll stiller krav til hva en faktura skal inneholde.
• leverandørens navn og adresse
• leverandørens organisasjonsnummer med MVA etter hvis leverandøren er registrert i mva-registeret.
• navn og adresse til kjøper: Horten kommune, Fakturamottak, Postboks 10, 3191 Horten
• ansvarsnummer (4 siffer)
• tydelig beskrivelse av hva som er levert og til hvem (leveringsadresse)
• ved byggeprosjekter: prosjektnummer og prosjektnavn
• fakturabeløpet uten merverdiavgift, merverdiavgiftsbeløpet og fakturabeløpet inkludert merverdiavgift
• fakturanummer
• forfallsdato
Hvis leverandøren er utenlandsk: IBAN-konto og BIC/SWIFT adresse, avtalt valuta.
Fakturaer som ikke tilfredsstiller overstående krav blir returnert.
Horten kommunes generelle betalingsbetingelser er betalingsfrist på 30 dager fra fakturadato.
Vi ønsker at alle fakturaer merkes med ansvarsnummer.
Når en ansatt hos Horten kommune bestiller varer og tjenester oppgir de en referanse. Referansen de bruker i Horten kommune kaller vi for ansvarsnummer og består av 4 siffer. Referansen blir brukt for å sende fakturaen til riktig ansatt i kommunen.