1. Planinitiativ

 

Her finner du informasjon om hva du må gjøre ved oppstart av planarbeid.

Følgende forkortelser knyttet til ansvarsforhold benyttes i tabellen knyttet til innsending av planinitiativ:

FS = Forslagsstiller

HK = Horten kommune

1. Planinitiativ
Prosess Ansvar Gjeldende planer, veiledningsmateriell og aktiviteter
Innhenting av rammer/informasjon FS Liste over sentrale lovverk, samt nasjonale, regionale og kommunale føringer som skal legges til grunn for planarbeidet:
Reguleringsplanveilederen fra Kommunal- og distriktsdepartementet
Forskrift om konsekvensutredning etter pbl.
Veiledning om konsekvensutredninger
Nasjonale og regionale hensyn i planleggingen
Regional plan for bærekraftig arealpolitikk (RPBA)
Medvirkning i planleggingen
Utbyggingsavtale (pbl. kap. 17)
Utbyggingsavtale - prinsippavklaringer
Kommunens kartløsning
Planinitiativ og bestilling av oppstartsmøte FS Mal for planinitiativ og bestilling av oppstartsmøte (DOC, 801 kB)
Reguleringsplanveilederen
Forskrift om behandling av private forslag til detaljregulering etter pbl.
For ytterligere informasjon, se:
planlegging.no
Forberedelse til oppstartsmøte HK Intern gjennomgang av innsendt materiale
Oppstartsmøte HK Det skrives referat fra oppstartsmøte. Se referatmal her:
Referatmal (DOCX, 178 kB)

Kontakt

  • Horten Kommune
    Postboks 10,
    3191 HORTEN
  • Besøk
    Teatergata 11
    3187 HORTEN
  • Telefon
    33 08 50 00
  • E-post
    postmottak@horten.kommune.no
  • Åpningstider
    Hverdager kl. 08.00-15.00,
    onsdager kl. 08.00-14.00
  • Organisasjonsnummer
    964 951 284