3. Utarbeiding av planforslag (pbl, kap. 4,5 og 12)

Følgende forkortelser knyttet til ansvarsforhold benyttes i tabellen som omhandler utarbeidelse av planforslag:

FS = Forslagsstiller

HK = Horten kommune

3. Utarbeiding av planforslag (pbl, kap. 4,5 og 12)
Prosess Ansvar Gjeldende planer, veiledningsmateriell og aktiviteter
Utarbeiding av komplett planforslag FS Etter innsendelse av planinitiativ og avholdt oppstartsmøte, men før endelig oversendelse av planforslaget, anbefales arbeidsmøter med kommunen.
Kommunen henviser til Kommunal- og distriktsdepartementets reguleringsplanveileder. Også referatmal oppstartsmøte, samt Kommunal- og distriktsdepartementets nettsider, er nyttig i denne sammenheng, da de beskriver hvilke maler, sjekklister og andre kilder som må benyttes ved utarbeidelse av ulike plandokumenter:
Reguleringsplanveileder
Referatmal oppstartsmøte (DOCX, 178 kB)
KDDs hjemmeside med maler for utarbeidelse av reguleringsplandokumenter, herunder planbestemmelser og -beskrivelse
Ved utarbeidelse av reguleringsbestemmelser må forslagstiller benytte Kommunal- og moderniseringsdepartementets nasjonale mal for reguleringsplanbestemmelser:
Nasjonal mal for reguleringsbestemmelser (DOCX, 45 kB)
Krav til innsending av plandata:
Kvalitetskrav til plandata
Leveranse av plandata
Innsending av komplett planforslag FS Planleveransen skal inneholde plandokumentasjon som står i referatet fra oppstartsmøte og eventuelle suppleringer avtalt etter oppstartsmøte.