Hvem kan få tjenesten?
Erverver av eiendom som trenger konsesjon. Søke tillatelse om erverv av eiendom på fastlagt skjema med vedlegg (gjenpart av skjøte, kjøpekontrakt, takst, leiekontrakt eller annen avtale og kart, firmaattest). Søknaden må sendes innen 4 uker etter at avtalen er inngått.
Tjenestens innhold:
Kommunen foretar saksutredning. Der kommunen har avgjørelsesmyndighet fattes det vedtak politisk eller administrativt etter kommunens delegasjonsbestemmelser. Der kommunen ikke har avgjørelsesmyndighet gir vi uttalelse.
Søknad
Søknaden må være i tråd med formålene i loven, og/eller plansituasjonen for området, for at tillatelse kan gis. Vedlagt utfylt søknad skal det følge underskrevet kjøpe- eller leieavtale samt evt. kart. Der aksjeselskap står som søker skal det legges ved firmaattest.
Søknadsskjema
Søknad om konsesjon på erverv av fast eiendom i henhold til Konsesjonsloven av 31. mai 1974. Skjema LDIR-359
Hva du kan forvente av oss?
Behandlingstid: 3 - 6 uker
Kostnader: Det koster kr. 5 000,- for konsesjonsbehandling, jf. forskrift om gebyr for behandling av konsesjons- og delingssaker fastsatt av SLF 14.12.2011.
Ansvarlig for tjenesten: Fagsjef landbruk ved enhet for Plan og utbyggingstjenester
Kontaktinformasjon:
Postadresse: Horten kommune, Postboks 10, 3191 Horten
Besøksadresse: Teatergata 11
Telefon: 33 08 50 00 / 95 99 11 61
E-post: postmottak@horten.kommune.no
Webadresse: http://www.horten.kommune.no
Åpningstider: 08.00 - 15.00
Kontaktperson: Rolf Magne Vindenes