Nyheter uke 2

Hortensskolen starter opp på gult nivå fra tirsdag 4. januar. Dette er i tråd med regjeringens anbefalinger.
Det er pressekonferanse fredag 14. januar om evt endring av nivå på skolene. Mer informasjon kommer.
Gult nivå betyr :
1. Ingen syke skal møte på skolen
2. Kontaktreduserende tiltak:

• Unngå fysisk kontakt mellom personer (håndhilsning og klemming)
  • Hele klasser regnes som en kohort
  • To kohorter kan samarbeide utendørs
  • Unngå samlinger med mer enn to samarbeidende kohorter
  • Avstand mellom ansatte (minst én meter i alle situasjoner)
  • Ansatte kan veksle mellom kohorter/klasser
  • Kohortvis/trinnvis gruppeinndeling på SFO
  • Unngå trengsel og store samlinger
  • Tilstrebe å ha egne områder i skolegården for ulike klasser/kohorter i pauser/friminutt

Informasjon om unntak fra smittekarantene i arbeidstiden for ansatte
Regjeringen har besluttet at ansatte i skoler og barnehager er samfunnsviktige funksjoner. Fra 1. januar 2022 har de unntak fra smittekarantene i arbeidstiden. Grunnen til dette er at barn og unge skal få et best mulig tilbud og at skoler og barnehager skal være mest mulig åpne. Dette betyr at ansatte som har vært i nærkontakt med en smittet kan gå på jobb, men må teste seg døgn 3 og 7 etter nærkontakten. De har karanteneplikt på fritiden. Dersom den ansatte er i samme husstand eller tilsvarende nær den som er smittet skal de i full karantene. Dette til informasjon.

Se gjerne link for mer informasjon fra Horten kommune

_________________________________________________________________________________________________________________________

1. trinn har vært på biblioteket denne uken, i regi av DKS (Den Kulturelle Skolesekken).
Der fikk vi høre om mange spennende bøker, etterpå var vi oppe i barneavdelingen hvor elevene koste seg med lesing og lek. Mest stas for noen var likevel bussturen til og fra biblioteket😊

Klikk for stort bilde