Trykk her for nyheter i februar

Mange klasser starter skoledagen med en rolig lesestund. Her er bilder fra klasse 3C

5. trinn jobber med temaet «Verdens verste» som forberedelse til bokukene 2023. Vi gleder oss til forfatterbesøk! Elevene har hørt flere av bøkene på lydbok, skrevet sin egen «verdens veste» fortelling og nå lager de forsiden til bøkene sine. Vi har i tillegg begynt på bokmerkekonkurransen, hvor vi har samme tema.

Kunst og håndverk på 5. trinn! Grupper på tvers av klassene og en veldig hyggelig start på torsdagene.

Elevene på 6. trinn programmerer hverandre. En elev skal finne den gule lappen under arket ved å motta instrukser fra en annen elev. Moro med praktiske aktiviteter!

Søndag 12. februar er det morsdag, og på SFO får barna lage kort.

Uke 6 har det vært bokuke på Granly skole.
Det har vært forfatterbesøk, bokkafeer, bestemødre som har lest for 1. trinn, og ikke minst bokmerke-konkurranse.
Her er et lite utvalg av de forskjellige aktivitetene

Her er vinnerne til bokmerke-konkurransen:

Brage 1C
Adele 2C
Trond Håkon 3C
Lisa 4A
Jesper 5A
Olivia 6B
Elise 7A

Klikk for stort bilde

Forfatterbesøk fra Marius Horn Molaug og illustratør Kristoffer Kjølberg. Supre riggere fra 7. ordnet scenen, lyd og lys. Kulturverter fra 5. trinn ønsket velkommen.

Klikk for stort bilde

_____________________________________________________________________________________________________________________________

Klasse 1B hadde bokkafe, og de leste i hele 90 minutter.

Klikk for stort bilde

3 trinn har også pyntet til Bokukene, ved å lage pynt som de har hengt opp i taket.
De har hatt besøk fra fadderne sin på 7, trinn som har lest høyt for dem.
På uteskole hadde 3. trinn bål med popkorn og hyggelig lesestund.

Klasse 5A hadde kledd seg ut som engelske elever, og hadde lesestund for fadderbarna sine.

6 trinn har vært på besøk hos "Den Magiske Fabrikken". Der har de lærer om kildesortering, gjenvinning, matproduksjon og fornybar energi.
Undervisningsopplegget tar utgangspunkt i læreplanmål og gir elevene praktisk innsikt ved at de besøker et autentisk anlegg. De får innblikk i hele verdikjeden fra matavfall og husdyrgjødsel kommer inn til anlegget, til at biogass benyttes som drivstoff på bussen som frakter dem til og fra opplevelsessenteret.
De får også teste ut fremtidens mat med stekte/tørkede larver og gresshopper.

Fredag 10. februar var utegruppa på tur over til Moss med Bastøferja.
De ble møtt av fantastisk mannskap, og hadde en tur de sent vil glemme.

De tok oss i mot med åpne armer og vi ble vist rundt overalt i begge båtene. Både i maskinrommet, treningsrom, hverdagsom, kontrollrom og ikke minst oppe på brua!
De forklarte og viste oss med engasjement. Elevene, der noen sliter med kort konsentrasjon, stod som tente lys og fulgte med.
Sanser med lukt og lyd i maskinrommet ble fullt utnyttet og nysgjerrige spørsmål ble villig besvart av mannskapet.
På vei hjem fikk de i tillegg lov til å sitte på kapteines plass og styre hele skuta. Passasjerene undret deg nok på noe sikksakk-kjøring over fjorden denne formiddagen. En stor opplevelse for elevene.

På andre sida gikk turen fra ferja til Jeløya og langs strendene. Her så vi både svaner og sel! Vi endte på Værlebugten, der det ble pølser, bål og sjakkspilling. En del av oss gikk så videre til Jeløya frisbeegolf og tok en runde der før turen gikk hjemover igjen.

En flott dag for elevene på Utegruppa med fysisk aktiviet, motorikk, positive opplevelser og masse, masse nye inntrykk og kunnskap.

Onsdag 15. februar var det engelsk dag på Granly skole.
3 trinn hadde flytur til London - besøkte BigBen og drakk te sammen med kong Charles (Stian)

2 trinn har hatt om Hakkebakkeskogen.
De har lest, sunget og tegnet. Bakemester Harepus og Bestemor Skogmus har vært på besøk hos klassene.