Trykk her for nyheter uke 1-4

Riktig godt nytt år alle sammen.
Vi er klare for å ta fatt på et nytt år, og gleder oss til vårsemesteret.

I år er det  83 elever som går ut av 7. trinn, og videre til ungdomsskolen.

Vi har per januar 51 skolestartere som skal starte på Granly til høsten.

Informasjonsbrev ble sendt ut mandag 09. januar. Ta kontakt med skolen om du ikke har mottatt informasjonsbrev fra skolen.
For å søke om skolebytte kan det digitale skjema til kommunen benyttes.

_____________________________________________________________________________________________________________________________

Uke 2 har 1-4 trinn besøk av "Fritt Fram" i regi av DKS (Den Kulturelle Skolesekken)
"Hvordan ser verden ut når vi står opp ned? Kan man bli for gammel for å leke? Hva gjør jeg når jeg ikke får være med i leken? Hva gjør Mari og Mikael når Tamar finner på egne regler? Har du noen gang tenkt på hvor mye du klarer å løfte? Eller kanskje hvor mye vi kan klare å løfte sammen?"

Det skal prøves, feiles og prøves på nytt. Hva om én ikke får lov til å tråkke på gulvet og en annen kun kan stå på hendene? Hvordan kan de samarbeide? Sammen må de finne ut hvorfor og hvordan de skal forholde seg til leken og dens regler, og ikke minst gleden og sårbarheten leken skaper.

Det var spennende å se på, og veldig gøy å være med å tegne selv etterpå, forteller elevene.

Omvendt integrering.
Elev fra Granlystua har hatt besøk av klassevenninner, og sammen laget de havrepannekaker.

Det er mange kunstnere på SFO, og det er mange forskjellige måter å utrykke seg på.
Både på snø, ark og ikke minst: glassdører:

Klasse 2C har vært på biblioteket og elsker å finne bøker som glinser eller ser kule og litt skumle ut.
Elevene har jobbet med tallene til 1-100. I norsk jobber de med ordkjeder og diftonger.  I klase 2C har de også vevd og lekt "nonstop" - som er en lek for å bli bedre kjent med hverandre

Torsdag 26. januar var klasse 5A på aketur på Verket. Mye snø og strålende sol fra blå himmel.
Det ble tid til lesing også, mellom aketurene.

Utegruppa har vært på flere turer i januar.
Fredag 20. januar var gjengen på Varnestangen og toppen av Slettefjell. De spikket egne smørekniver.

Fredag 27. januar gikk turen til Verket. Her laget de kullstifter på bål.
Det ble mye aking og leking med isen.
Elevene lagde bilder i snøen med utgangspunkt i en egenopplevd historie som de fikk lov å overdrive litt på. Det ble mange gode historier, som viser at elevene har god fantasi.
En fantastisk flott tur.