Trykk her for Nyheter uke 10

Det er vår og fuglekvitter overalt. I skolehagen har fuglekassene blitt hengt opp . Vi gleder oss til å følge med og se om noen vil bo i dem.

8. mars er internasjonal kvinnedag, og 5 trinn markerte dagen med plakater og tog.

Klikk for stort bilde

Kvinnedagen er en av de største internasjonale dagene der mennesker samler seg for å feire verden over, og markeres årlig 8. mars. Det er en av de viktigste dagene i året for å feire kvinners sosiale, økonomiske, kulturelle og politiske prestasjoner, øke bevisstheten om kvinners rolle, og fremme likestilling mellom kjønnene.
Lilla, grønn og hvit er fargene som representerer den internasjonale kvinnedagen. Lilla symboliserer rettferdighet og verdighet, grønt symboliserer håp, og hvitt representerer renhet.
Klasse 5C har tatt ansvar for å feie opp noe av grusen som ligger ved undergangen og ved inngangen deres.
Veldig fint for alle som har inngang på samme side som dem.

Klikk for stort bilde

____________________________________________________________________________________________________________________________
I år skal vi endelig få feire 17. mai som vi gjorde før pandemien. Planleggingen er allerede i gang.
Det er 3. og 4. trinn som er ansvarlige for gjennomføringen, og lapp med informasjon ble sendt hjem i sekkene denne uken.
Fint om de som har lyst og mulighet melder seg.
Informasjon finner du her (PDF, 50 kB)
Klasse 5C lager/tegner fabeldyr denne uken.

Klikk for stort bilde

1 trinn har vært på besøk på Haugar kunstmuseum i Tønsberg i regi av DKS (Den Kulturelle Skolesekken).
Elevene har fått omvisning og sett på utstillingen til kunstner Bjørn Ransve. Det er grafiske kunstverk, og Ransve inngår i tradisjonen etter Munch der norske kunstnere har arbeidet med grafikk på høyt internasjonalt nivå.
Elevene fikk også prøve seg som grafikere og lage egne kunstverk med grafiske trykk.