Trykk her for nyheter uke 14

4 trinn har hatt om energi og kraftoverføring, og har gjort noen forsøk på dette.
Veldig spennende å få til dette.

Klikk for stort bilde

3 trinn hadde escaperoom (påskemysteriet).
De fikk forskjellige oppdrag og måtte løse disse for å få hint til hovedoppgaven. Hvilke barn hører eggene til?
Kjempegøy med varierte arbeidsmetoder.

Klikk for stort bilde

___________________________________________________________________________________________________________________________Horten kommune har i dag øvet på bruk av nødvannsutstyr og drift av nødvannsbrønn på Granly skole. Hensikten med dette er at det skal være mulig for innbyggere å hente drikkevann ved nødvannsbrønnen dersom vannet i springen blir borte eller ikke kan drikkes. Dette krever øving og opplæring av kommunens driftspersonell og testing av utstyret som brukes til dette. Under øvelsen fikk elever ved klasse 7c i oppgave å være innbyggere som fikk utdelt vannposer for så og fylle disse på angitt sted. Elevene tok oppgaven på strak arm og gjennomførte øvelsen helt eksemplarisk. Øvelsen gikk generelt veldig bra og elevene gjorde en kjempejobb. Tusen takk for hjelpen.

Klikk for stort bilde

En hyggelig avslutning på uka før påske med grilling av perfekte marshmallows og pølser. Elevene har også lagd påskepynt.

Klikk for stort bilde

Årets skolesjakkfinale på Granly ble gjennomført torsdag 07. april.

1. plass: Jørgen 6B
2. plass: Kristian 4A
3. plass: Sivert 6D
4. plass: Teo 4B
Vi gratulerer.
____________________________________________________________________________________________________________________________
Granlystua inviterer til omvendt inkludering, og det er gøy for alle å danse blimed-dansen.