Trykk her for nyheter uke 19

Det skal endelig feires 17. mai på vanlig vis igjen, med barnetog, korpsmusikk, taler, og leker og sang.
Her er programmet for Granly skole - og informasjon om parkering på Granly skole på 17. mai.

De 15 beste ideene om 17 mai bilder | norge, luzern, spotskinne

____________________________________________________________________________________________________________________________

6. trinn hadde uteskole på Rørestrand, fredag 06. mai. De koste seg i finværet. Noen prøvde fiskelykken, det var ballspill og noen testet badetemperaturen. Det ble konkludert med lite fisk, og fortsatt kaldt i vannet.

Mandag hadde Granly skole besøk fra Horten bibliotek. De presenterte nye bøker.
Noen synes dette var tørt og kjedelig, men andre synes det var fint å se nye bøker som kommer, og gleder seg til å lese dem.

Klikk for stort bilde

Tirsdag 10. mai var DKS (Den Kulturelle Skolesekken) på besøk hos 1-4 trinn på Granly skole.
De fremførte stykket" Slaget om skolegården"

Undersått Ballè Fransè og Lakei Burrito ankommer skolegården og annonserer at det har kommet en ny konge til byen – Kong Durian den Grimme. Hvis barna hyller han som sin nye konge, skal han oppgradere skolen med alt de måtte ønske. Han har allerede vært på naboskolen og installert badebasseng og trampoliner.
Det viser seg kjapt at kongen har en ond plan. Egentlig vil han rive ned hele skolen og bygge et gedigent palass bare til seg selv! Heldigvis dukker jenta Frigg opp, en superhelt på sparkesykkel, som utfordrer den slemme kongen til duell.
#HortenLove har vært på besøk i Skolehagen i Horten kommune, som ligger på Granly skole.
Trykk gjerne på linken for å se innlegget fra #HortenLove.
Besøk på skolehagen 28. april