Trykk her for nyheter - uke 19

Det er snart 17. mai, og Granly skole er i gang med å pynte skolen og rydde i nærområdet.
Her er link til kommunens program 16 og 17 mai

Klasse 2C jobber med 17 mai.
De lager 17. mai pynt, og lærer om hvorfor vi feirer 17. mai.

_____________________________________________________________________________________________________________________________

Granlystua har hatt besøk av russ. De danset sammen, og russen hadde tid til å sette seg ned og prate med elevene på Granlystua.
Veldig stas å få besøk av russ.

5. trinn har plukket søppel i nærområdet, så det er rent og pent til 17. mai:

​Fredag 12. mai var det sommervær med strålende sol fra blå himmel, og varmt vær.
Flere klasser og trinn var var på uteskole og utnyttet det fine været:

7 trinn tok en sykkeltur til Moss. De tok Bastøyferga over, og koste seg på stranda.
Noen testet også frisbee-golf.

6 trinn var på sykketur til Borrehaugene

Utegruppa skulle til Skibergfjell, men der var det snø - så de dro til Eikern i stedet.
Der kokte de pølser, og lagde sine egne fløyter. En av elevene hadde med seg en metalldetektor, så en liten skattejakt hadde de også.

DKS (Den Kulturelle Skolesekken) var på besøk på Granly skole og Granlystua. DKS fremførte "Medusa - havets vuggesang".
Medusa har lange tentakler som kan gjøre mye rart. Hun vugger sakte i havets myke bølgeskvulp. Hun blomstrer. Hun sover. Hvilke lyder høres under vann? Hvordan kjennes maneten ut mot huden? Tonje og Justine leker og oppdager Medusa sine mange sider, og på magisk vis forvandles den til et instrument, en ball, en vifte og mye mer. Medusa gir publikum rom for undring og deltagelse.

Ferieklubben i Horten er åpen for påmelding.
Er du mellom 7 og 12 år? Har du lyst til å lære noe nytt, treffe nye og gamle venner og ha det gøy i sommer? Da er Ferieklubben stedet for deg!

Se link her for påmelding og mer informasjon