Trykk her for nyheter uke 22

1-4 klasse hadde lastebil på besøk for å se hvordan blindsone til en lastebilsjåfør er.
Mange barn og voksne ble overrasket over veldig store blindsoner. Alle lærte mye.
Se også Granly skole på Facebook for video

Klikk for stort bilde

____________________________________________________________________________________________________________________________

Denne uka har 4B jobbet med kommentarer. Hva er negative og positive kommentarer? Elevene kom med negative kommentarer vom vi skrev opp på et stort ark. Deretter fikk de gruppevis skrive opp positive kommentarer på Post-It lapper som vil klistret over de negative kommentarene. Opplegget er hentet fra boka "Det er mitt valg".

Det er snart sommerferie, og vi oppfordrer alle foreldre til å tømme alle garderober.
Både grovgarderober og fingarderober. Knagger, hyller og skap.

Rydd garderoben innen fredag 22. juni

Sommerles.no er en digital lesekampanje for 1.-7. klasse som varer fra 1. juni til 31. august.
På sommerles.no kan du registrere bøkene du leser, samle poeng, få kule premier og lesetips, lese den eksklusive Sommerles-fortellingen, løse oppgaver og følge med på hva vennene dine leser!

Trykk her for å komme til nettsiden til sommerles.no

Klasse 4B har hatt måling og areal som tema i matematikk.
Da en elev ville vise frem plantegninger til sitt nye hus, benyttet de anledningen til å lage sine egne drømmehus.
levene lagde først en skisse på sin whiteboardtavle. Deretter fikk de ruteark til hus og et A3 ark til tomta.

Klikk for stort bilde

5. 6. og 7. trinn ved Granly skole gjorde god innsats under sykkelprøven, og ble invitert til distriktsfinale for Nordre Vestfold.
Representanten fra 7. trinn på Granly skole kom på 3. plass.

Klikk for stort bilde

Uteskole fredag 03. juni.
 4. trinn kan melde om at sommeren endelig har kommet, selv om det fortsatt er noe kaldt i vannet.