Trykk her for nyheter - uke 36

Utegruppa er en gruppe elever som reiser på tur hver fredag. De reiser til ulike steder i Vestfold.
De har fokus på sosial mestring, tilhørighet, samarbeid, trivsel og praktisk kunnskap.
Utegruppa bruker alle sanser ved å høre, se, lukte, smake og føle. De er på fisketur, lager bål, bader og lager selv mat på tur. Elevene får et postivit forhold til naturen.

1. trinn har hatt besøk av fadderne sine. Fadderne tar dem med på lek.

LØVE begynner på bokstaven L.
Kreative lærere på 1. trinn gjorde at elevene tegnet hver sin løve, og hadde et løvefriminutt..

Klikk for stort bilde

____________________________________________________________________________________________________________________________

Granlystua har vært på uteskole. De hadde tema om insekter.
Det er spennende å se på insektene med lupeplass og forstørrelsesglass.
For å være helt sikre på type insekter hadde de med seg et artskart.

Klikk for stort bilde

Elever på Granlystua lager også mat sammen med elever klassen.

Klikk for stort bilde

Elever på 7. trinn fikk testet golfferdighetene sine fredag 09. september.

Klikk for stort bilde

Granly skole har hatt storfint besøk fra Østerrike. De kom på besøk for å se hvordan HOPP praktiseres på Granly skole. De fikk med seg tips og råd for hvordan de skal komme i gang med HOPP på egne skoler.

Klikk for stort bilde

Det er mye aktivitet i skolehagen på Granly skole om dagen.
Alle 5. klasse-elevene i Horten har sådd, luket og ventet.
Nå er det endelig tid for å smake, se, lukte, høste og nyte.  👩‍🌾
Det er også oppgaver som å få løs gresskar som har grodd seg fast i en pall, veie hvor mye et gresskar veier, utnytte høstenes vakre fargerike blosmster til å lage seg en nydelig krans.

Klikk for stort bilde

Se gjerne også Horten skolehage sin egen Facebookside.