Trykk her for nyheter - uke 37

Granlystua har vært på uteskole og samlet kongler.
De fikk samlet hele 200 kongler.

____________________________________________________________________________________________________________________________

Torsdag 15.september ble Granly-dagen endelig arrangert igjen. Det har vært noen år siden sist pga koronaen.

Granly skolekorps og Granlys 1.-3. trinnkoret åpnet dagen med flott sang og musikk.

Etterpå fortsatte La Salle de Danse showet med imponerende dansing. Deretter var det åpen kafe med FAU, Pølser, brus, kaker og kaffe gikk ned på høykant. Horten rugbyklubb og Borre fotball hadde aktiviteter på banen, Borre hånball og Horten Innebandyklubb bidro også med sine aktiviteter.
Her fikk barna prøve ulike idretter. Kanskje noe som falt i smak😄

Etter hvert åpnet dørene til klasserommene. Da fikk elevene ta med foreldre og besteforeldre inn i klasserommwt sitt. Vise hvor de sitter og vise frem alt det flotte de har rukket å gjøre allerede nå. Imponert så mye bra arbeid og flott pedagogikk på veggene så kort tid ut i skoleåret.

Takk til Granly skolekorps, koret, La salle de danse, idrettsklubbene og alle lærerne for at dere gjorde dagen flott.

Og så selvfølgelig en stor takk til FAU og alle foresatte som fikk gjennomført Granlydagen igjen. …også en liten takk til værgudene når vi først er i gang.

Både foreldre og elever koste seg. 😄

På uteskole er det spennende med HØSTBINGO og kastanjeplukking.
De fant også tre kastanjer som hadde vokst seg sammen..

Klikk for stort bilde

1 trinn har bygget  etter instrukser og teller deretter kubene.
De har hatt fadderlunsj med faddere på 5. trinn, og noen synes det ble lenge til de kom...

Klikk for stort bilde

2 trinn lærer om ulike steiner, de har lært om Rombeporfyrer, granitt, konglomerat, gabbro og amfibolitt. De har funnet egne steiner og gitt dem navn. De lagde navneskilt med gjentatt mønster.

Klikk for stort bilde

7 trinn har vært på Natursenteret på uteskoledag, torsdag 15. september.
De har hatt aktiviteter som kanopadling, orientering og spikking.

På SFO har barna laget modeller av plastelina.