Trykk her for nyheter - uke 38

Utegruppa var på tur til Kjøsterudjuvet ved Åssiden i Drammen fredag 16. september.
Kjøsterudjuvet er 1300 meter lang med opptil 50 meter høye vegger. Bredden på juvet er ca 8 til 15 meter.
Geologene mener smeltevannet fra isbre har trengt gjennom de løse massene og skapt juvet for ca. 10.000 år siden.
Å vandre opp gjennom juvet er både litt spennende og spektakulært.
Velfortjent pause på toppen, med påfyll av mat og drikke. Veien ned igjen gikk ned slalombakken.

____________________________________________________________________________________________________________________________

Elevene på 5. trinn jobber blant annet med Munch i Kunst og Håndverk👍🏼 Her er de i gang med å lage sitt eget «Skrik» maleri.

Mandag 19 september arrangerte FAU og inspektør Gisle Johnson dugnad på Granly skole.
De malte i undergangen, malte opp i skolegården - tallinjer, paradis, klasseoppstillingssted, basketbanen mm.
De ryddet også rundt lavvoen.
Det har blitt kjempefint i skolegården vår, og alle elevene og voksne er storfornøyde. De bruker oppmerkingen i undervisning, i friminutt og på SFO.
Tusen takk for innsatsen.

Klikk for stort bilde

Sosiallærer Kristin inviterer 6 trinn til frokost hver tirsdag kl 0745 - 0820.
Det er mange som benytter seg av tilbudet og det er god stemning rundt bordene, forteller Kristin.
Frokost er dagens viktigste måltid, og det bidrar til å holde humør, energi og blodsukker oppe resten av dagen.

Klikk for stort bilde

1 trinn jobber med tellestreker. De pratet om hvordan vi skriver dem, og hvorfor det er lurt med strek over femmeren. Også gikk vi på jakt etter farger !

Klikk for stort bilde

6 trinn har hatt en dag på Midgard, i regi av DKS (Den kulturelle Skolesekken). Der fikk elevene være vikinger for en dag. Elevene fikk prøve seg på slingring, en flettemetode, de fikk være krigere og prøvd seg i smia hvor de lagde små sverd. I tillegg fikk de være med på å lete etter skatter fra vikingtia, som ekte arkeologer.

3. trinn har endelig fått pc, og prøver seg litt på den. Spennende og ganske gøy måte å lære på.
Elevene på 3 trinn bruker den nye oppmerkede skolegården til mye leker og spill i friminutt.
I norsk har de oppgave fra ukens leseoppdrag.

Klikk for stort bilde

3 trinn har mat og helse, og denne uken har de testet smakssansene på tunga. De har smakt på søtt, surt, salt og bittert.