Trykk her for nyheter - uke 39

5-7 trinn har vært på Bakkenteigen kulturhus. I regi av DKS (Den kulturelle skolesekken) har de sett forestillingen Circus Absence. Det var en helt spesiell og spinnvill sirkusopplevelse med breakdans og show.

6 trinn lærer å danse Riverdance. Det er vanskeligere enn det ser ut på video/film. Det er også VELDIG GØY!!

Klikk for stort bilde

____________________________________________________________________________________________________________________________

Det er laget en gangetrapp i siste trappa opp til 6. og 7. trinn.
En veldig god mulighet til å øve og terpe på gangetabellene.

Torsdag 29. september måtte elevene i 2C lete etter sitt eget bilde som var festet oppunder deres egen pult.
De lette med stort engasjement, og fant til slutt bildet sitt. De måtte da lime det inn i boka og skrive alt de kunne se på bildet sitt.
Etterpå hadde de en HOPP, hvor elevene måtte ut i gangen for å finne ut hvilken farge Mikke Mus skulle ha hvor, alt stod på engelsk, så her var det både lesetrening og repetisjon av noen engelske øveord.

På SFO er det startet opp med 4.klasse gruppe. Der har de hatt det moro med spaghetti og ostepop.
De har også laget et høsttre på veggen på SFO-baesn sin - og de har laget en egen bamse.

Klikk for stort bilde

Fredag 27. september ble Den Europeiske Språkdagen arrangert. Elever fra 7 trinn på Granly fikk praktisert spansk, tysk og fransk i den nye skolen med ulike språkaktiviteter, spill og smaksprøver.
Les gjerne mer om språkdagen her.