Trykk her for nyheter - uke 43

*Halloween, på norsk allehelgensaften, er en feiring som finner sted på kvelden 31. oktober.På halloween kler barn seg ut i skumle kostymer. Utkledd som for eksempel skjeletter, gjenferd eller monstre, går de i grupper fra dør til dør i nabolaget, ringer på og roper "knask eller knep". Den som ikke åpner, eller ikke vil gi «knask» som godterier eller frukt, blir truet med "knep" og rampestreker.

____________________________________________________________________________________________________________________________

Klasse 5C har feiret Halloween med Halloween-fest i klasserommet og trinntorget.

Utegruppa har vært på tur på Løvøya ved Jesusbukta. De besøkte røverhula, og fortalte historier om røverne.
De laget kullstifter og tegnet med dem etterpå. De lærte om kompass sog himmelretninger, og hvor lang en meter er i praksis.
Dette benyttet de i jakten på "skatten" som røverne hadde lagt igjen til dem.
Elevene stekte egne pannekaker på bålet.
Gruppa møtte også som nettopp hadde dratt opp hummer fra hummerteine, og lærte mye om hummerfiske.

1. trinn lærer stadig nye bokstaver, og finner på mye moro med de nye bokstavene.
De har nå lært om bokstavene J og T.
Bokstaven J har de tegnet og fargelagt.
Bokstaven T har de laget en stor T på fotballbanen. De har hatt trusedisko, og hatt noe som starter på T på hodet.
De har også lest boka "Skumle truser".

Mandag 24. oktober var det FN-samling på Granly skole.
6 trinn var ansvarlige for samlingen, og fortalte resten av elevene hva FN står for og hva de jobber for.
FN er en global internasjonal organisasjon grunnlagt i 1945 som har som sin viktigste jobb å sikre fred og sikkerhet i verden.

Klikk for stort bilde

6B og C har vært på natursenteret og lært om allemannsretten. Alle gruppene måtte først svare på spørsmål om allemannsretten for at de skulle få utdelt ting til å lage gapahuk. Deretter måtte de ut å gå orientering for å skaffe ting til å lage bål. Alle barn og voksne har storkost seg.