Trykk her for nyheter - uke 46 og uke 47

_____________________________________________________________________________________________________________________________

Årets Smarte Grønne Innovatører
7 trinn har deltatt på konkurranse om gode ideer om bærekraft og fornybar energi i regi av Ungt Entreprenørskap og Skagerak Energi.

Gruppene har presentert hvert sitt bidrag, og bidragene ble prensentert i gymsalen.
For å avgjøre vinnere, var det 3 dommere: Rektor Marit Flatø. viseordfører Christina Bratli og forfatter Jørgen Brekke.
Gjengangern var også på plass, og du kan lese deres artikkel her: Her er gutta som vant gullbilletten

Mandag 28. november er det fylkesfinale i Tønsberg, og ønsker lykke til

Utegruppa er en gruppe elever som reiser på tur hver fredag. De reiser til ulike steder i Vestfold.
De har fokus på sosial mestring, tilhørighet, samarbeid, trivsel og praktisk kunnskap.
Utegruppa bruker alle sanser ved å høre, se, lukte, smake og føle. De er på fisketur, lager bål, bader og lager selv mat på tur. Elevene får et postivit forhold til naturen.

Her er bilder fra turen til Adalsborgen hvor de laget små adalsborger fra folkevandringstida.
De testet også fjellklatring.

Her er bilder fra turen til Langevann, hvor alle fyrte opp hvert sitt bål, og noen viste frem barsking-aner og tok seg et forfriskende bad. De lagde også en provisorisk badstu med bål og presenning.

Gruppa har vært på tur i Adalsskogen, hvor de laget hver sin pil og bue - for å jakte som de gjorde i Folkevandringstida.
De laget også en gapahuk, inspirert av jegerne i folkevandringstida. Gapahuken skulle tåle vær og vind. De helte også vann over for å sjekke at den var vanntett.

5 trinn har hatt tegneundervisning, og tegnet dyr etter kopi.
Vanskelig oppgave og med flotte resultater.

Klasse 5A har hatt fadderfriminutt med fadderbarna sine i 1. klasse.
Veldig stas for begge klasser å få spille spill og leke sammen på SFO.

Oppgradert undergrunn til skolen.
Kommunen har fikset lysene, slik at det ikke er mørkt å gå eller sykle gjennom undergangen.
FAU har malt undergangen hvit, og elever har satt sitt preg på gangene med fargerike hender.
Det ble skikkelig fint og fargerikt.

Klikk for stort bilde

6 trinn har artslære og artsbestemming i naturfagen.
Nå spiller vi memory med artene vi skal kunne til artsprøven.

3 trinn har hatt besøk av DKS (Den Kulturelle Skolesekken) - og testet rytmeskulpturer.
"Rytmeskulptur", er et kunstnermøte med verksted for elevene. Verkstedet handler om linjens uttrykk og skulptur i bevegelse med lyd og rytme.
Barna får teste med objekter i metall, for eksempel forme en ståltråd og koble sammen med ikke-metalliske objekter, slik som fjær, papir eller garn.
Objektene plasseres på rytmeboksen. Under den hvite overflaten har kunstneren plassert magneter, som ved hjelp av en programmert mikrodatamaskin, får objektene (magisk) til å bevege seg rytmisk dersom de finner et vippepunkt. Barna får teste ut og skape sine egne rytmeskulpturer.