Trykk her for nyheter uke 48 -49

_____________________________________________________________________________________________________________________________

Gjengen på Granlystua har laget klinkekule-kunst. De har lagt ark i en eske, helt på med maling, så har de rullet en klinkekule rundt, så malingen spres utover - og dermed laget flotte bilder.
Utstillingen henger på veggen utenfor SFO.

Utegruppa var på tur til Karlsvika.
Der fikk de teste naturkreftene som vind og bølger.
Elevene laget egne drager som de fikk til å fly, de spikket, og laget mat og kjente på bølgesprut.

7 trinn hadde en uforglemmelig dag på Oseberg kulturhus i Tønsberg.
Det var superfinale i Gunnar Knudsens Innovatørpris, og gjengen fra Granly hadde plasser lengst frem.
Gruppa som vant gullbilletten i skolefinalen holdt en flott presentasjon, men vant desverre ikke.

Det var to grupper fra Granly som fikk premier:

Samarbeidsprisen gikk til Nelly, Emilie, Liv og Dominika

2. plass for beste reklamefilm gikk til The Phone Charger Bike. (Aleksander, Karoline og Lars)

Mandag 28. november var det adventsamling i Granlyhallen. Det var sang fra 1. og 4. trinn.
Flere elever fikk prøve seg som solo-sangere.

1-4 trinn har hatt besøk av DKS (Den Kulturelle Skolesekken), og hørt på The Sverre Sverre.
Han er musiker, visesanger og sykkelmekaniker som lager sanger om at mammaer faktisk har mammaer de også, om at det kan være vanskelig å være grei og snill, om fæle typer i gata og mye mer.
Særlig det med å høgge trær er han opptatt av. Eller å ikke høgge trær kanskje, for det bor jo fugler i trærne.

3 trinn har hatt juleverksted, og laget mye fin julepynt:

Klikk for stort bilde

Granly skole feiret 125 årsjubileum onsdag 30. november, så elevene fikk erfare hvordan det var å gå på skolen for 125 år siden.
Det var velling til lunsj, lærere som kledde seg som de gjorde i 1897.
Klassene ble inndelt i pike- og guttegrupper, og fikk oppgaver etter kjønn.

Da broa fra Drivingrangen og over til Granly skole ferdig.
Hensikten med denne broa er at Borre Golfklubb ønsker elevene på skolen velkommen over til sitt treningsanlegg hvor de kan bedrive golf i sine kropsøvingstimer.
Håpet er at mange barn og unge blir fremtidige golfere.

La Salle danseskole var på Granly skole og ga elevene en danseoppvisning.
Elevene fikk også være med og danse.