Trykk her for nyheter uke 50-51

13 desember feiret vi Lucia-dagen med samling i gymsalen. 4 trinn sto for underholdning og sang.

Klikk for stort bilde

_____________________________________________________________________________________________________________________________

Den forsvunne julestemningen

Endelig, etter flere avlyste forestillinger pga. korona de siste årene, ble det endelig jul med 5. trinnelever i hovedrollen

Med forestillingen «Den forsvunne julestemningen» ledet de foreldre, besteforeldre og øvrig familie igjennom en fantastisk forestilling som fikk oss til å tenke litt på hva det viktigste med julen er. Det er ikke stress, jag og mas, men GLEDE, TAKKNEMLIGHET og TID.

Gode skuespillerprestasjoner, flotte sanger og morsomme replikker har de klart å få til med bare noen få, men intense, øvingsuker.

7 trinn har deltatt på en tegnekonkurranse i regi av Lions. Dette er en fredsplakatkonkurranse og er en årlig, internasjonal tegnekonkurranse for barn 11-13 år.
Programmet heter "International Peace Poster Contest" og er et samarbeid mellom Lions Clubs International og FN.
Målet er å oppmuntre til refleksjon og kreativitet rundt fredstanken, og passer fint for markeringen av den internasjonale fredsdagen 21. september eller FN-dagen 24. oktober. Tegnekonkurransen har nytt tema hvert år, og handler alltid om fred.
Les gjerne mer på nettsiden her: Lions Fredsplakatkonkurranse

På Granly skole var det Karoline Minde Strøm fra klasse 7D som ble skolevinner.

Torsdag 22 desember, siste skoledag før jul, var det juletregang i gymsalen.
Trinnene var fordelt i 3 puljer, og bildene er fra juletregangen med klasser fra 3, 4 og 7 trinn.

Marinemusikkens julematine

Denne uka har det vært flere konserter på Bakkenteigen med Marinemusikken samt elever og lærer fra Granly skole.

Dette var en fantastisk opplevelse. Se gjerne skolens facebookside for mer informasjon

Utegruppa er en gjeng med elever som hver fredag har et skoletilbudet som blir gitt utenfor skolens 4 vegger, med fokus på at elevene ved positive opplevelser og samarbeid skal oppleve; tilhørighet, bygge opp egen selvtillit, mestringsfølelse og trivsel.
Elevene lærer og opplever nye steder i lokalområdet og lærer å kle seg etter været. Se, opplever og nyte naturen i alle sine former.

De har besøkt mange steder i høst, og siste fredagen var de også på tur. Her lagde de nisser og hørte julehistorier fra Prøysen.

Tirsdag 20. desember var det julegudstjeneste og kulturell samling.
Alle elevene gikk fra Granly skole til Borre.

Det er kun bilder fra kulturell samling, hvor elevene lærte om vikingjol.

Elevene på Granlystua har vært på bytur. De tok bussen til byen og testet insrtumenter på torget. De var også innom biblioteket.

Klikk for stort bilde