Nettbrett 1.-2.trinn

Book Creator

En produksjonsapp hvor eleven lager sin egen bok, med bilder, linker, filmer, lyd og tekst. Book Creator motiverer til lesing og skriving, elevene produserer sammensatt tekst med tekst, bilde og lyd og resultatet blir en profesjonelt utseende bok som lett kan vises frem og formidles hele klassen samtidig.

Garageband

Instrumenter og innspillingsstudio for å komponere musikk

Happi Staver

Et kryssordspill der elevene kan øve seg på å stave ved å dra bokstavene inn i kryssordet. Elevene kan høre ordene ved å ta på bildet. Økende vanskelighetsgrad

Happi Leser

Happi Leser er utviklet for å stimulere leseferdigheter i ung alder via en fargerik og oversiktlig leseaktivitet. Alle ord i spillet blir lest opp som en ekstra støtte og etter hvert nivå får du en fristende frukt som du kan “spise opp.” Spillet finnes på åtte forskjellige språk; perfekt for elever som er flerspråkelig.

Matemagisk BRØK

Bli med Pi, Luringen og Flagre og lær om brøk. Pi og Luringen lager pizza til pirater og reparerer romskip, mens Flagre viser hvordan musikk og matematikk henger sammen.

Matemagisk TELLE

Bli med Pi og Luringen til Tellefanten. Lær om tall og telling i morsomme og lærerike spill.

Matemagisk TID

Kan du stille klokka og regne med tid? I denne app-en hjelper du Pi, Luringen og Flagre når de møter utfordringer med både analog og digital klokke, samt regning med tid og tidssoner.

Matemagisk REGNE

Lær algebra og øv på regning med subtraksjon og addisjon sammen med Pi, i de morsomme og lærerike spillene

Matemagisk GEOMETRI

Skriv og Lær HD

Bokstavinnlæring, ordavkoding, staving, skriving og lesing. I tillegg gir alle nivåer og aktiviteter i app repetisjon av lyd-bokstav-forbindelsen. Viktig i lese- og skriveopplæringen, spesielt for dyslektikere. Vær obs på at de fleste av disse aktivitetene også inkluderer trening og skriving på tastatur.
Dette er ganske unikt.

Skoleskrift 2

Et skriveprogram med talesyntese som leser opp bokstavlyden og ordene som skrives.

Les HD

Les HD lærer barna å lese ved hjelp av lyderingsmetoden. Appen gir hjelp til å «knekke lesekoden» ved å sette sammen bokstavlyder til ord. Bokstavlyden leses opp ved berøring av bokstaven.

Tella

Pedagogisk mattespill utviklet av Høgskolen i Bergen og Statped.

Multi 1A

Multi 1B

Multi SmartØving

Lesekoden

Pedagogisk program for å trene på det vesentligste i leseopplæringen: bokstavform, lyder og skriveretning.

Salaby

Læringsressurs fra forlaget Gyldendal

Pusle småord

Knekk lesekoden med denne underholdende og lærerike appen! Pusle småord er en veldig god app for å øve på å sette sammen stavelser til små ord. Morsomme figurer og animasjoner gjør appen underholdende for små barn som holder på å knekke lesekoden.

Lokus

Nettressurs for forlaget Aschehoug