Vannavstenging og endret vannkvalitet

Ved uforutsette hendelser eller planlagt arbeid varsler Horten kommune berørte boliger og områder med SMS.
For å bli varslet må ditt telefonnummer være tilgjengelig for det offentlige.
Logg inn på min side trykk på “min profil” --> "kontaktopplysninger", for å se om ditt telefonnummer er tilgjengelig i kontakt og reservasjonsregisteret.

Før vannet stenges

Horten kommune prøver å varsle alle berørte innbyggere ved planlagte endringer i vannleveransen. Oppstår det akutte situasjoner vil du bli varslet så fort som mulig.
Det hender at private vann- og avløpsledninger er registrert feil i kommunalt kart, og at du derfor ikke blir varslet.

Etter at vannet er tilbake

Når vannet har kommet tilbake, etter vannavstenging, kan du oppleve at det er brunt. Kommunen anbefaler da at man tapper kaldt vann til vannet blir klart igjen. Dette for å hindre rusk i varmtvannstank.  
Det anbefales også å sjekke om det har kommet rusk bak strålesamleren.

Kokevarsel

Ved kokevarsel blir alle berørte varslet. Er du ikke varslet er du mest sannsynlig ikke berørt av kokevarselet. Følg med på kommunens hjemmesider for kokevarsel for mer informasjon.

Slik blir du varslet om stenging av vann hos din bedrift eller eiendom

Registrer deg på flere adresser ved bruk av https://varsling24.no/kundeinfo

Kontakt

  • Horten Kommune
    Postboks 10,
    3191 HORTEN
  • Besøk
    Teatergata 11
    3187 HORTEN
  • Telefon
    33 08 50 00
  • E-post
    postmottak@horten.kommune.no
  • Åpningstider
    Hverdager kl. 08.00-15.00,
    onsdager kl. 08.00-14.00
  • Organisasjonsnummer
    964 951 284