25. mai: Feil med elektroniske låser

Ca. klokken 22.00 i går kveld oppsto det problemer med låssystemet som hjemmetjenesten i Horten kommune bruker. De elektroniske låsene fungerte ikke som de skulle, med det resultat at hjemmetjenesten ikke fikk låst seg inn i boligene til brukerne sine.

Leverandøren av systemet og ansatte fra IT-seksjonen jobbet i natt med å identifisere og løse feilen.

På samme tid leverte hjemmetjenesten tjenester til brukerne som vanlig med alternative løsninger for opplåsing av dører. I et par tilfeller ble pårørende kontaktet slik at hjemmetjenesten kunne komme seg inn til brukerne.

I dag tidlig er situasjonen under kontroll og hjemmetjenesten i Horten kommune er tilbake i normal drift. Etter en hektisk natt med mange involverte er den tekniske feilen identifisert, en plan for løsning er klar.

Vi takker så mye for tålmodighet og bistand fra berørte brukere, pårørende og ansatte