Følg utbygging av ny stasjon på Skoppum

Ønsker du oppdatert informasjon om byggingen av nytt dobbeltspor gjennom Horten kommune? Her kan du følge Bane NORs planer.

Byggestart i høst

For å legge til rette for økt fart og flere avganger på Vestfoldbanen, skal Bane NOR bygge nytt dobbeltspor fra Nykirke i nord til Barkåker i sør. Ny stasjon på Skoppum, med tre spor til plattform, er også inkludert i prosjektet.

Bane NOR begynner å bygge høsten 2019 og planlegger åpning høsten 2024. Før det skal resten av skogen ryddes, arkeologiske utgravinger utføres og en 400 meter lang vannledning legges.

For beboerne på Viulsrød vil nok dette oppleves som en form for anleggsstart, fordi det skal sprenges, pigges og graves, melder Bane NOR.

Følg prosjektet på facebook

Prosjektet har også en egen Facebook-side med oppdatert informasjon. Der får du også svar på ting du lurer på. Bane NOR vil i tillegg bruke Facebook til å varsle om nyhetssaker eller informasjon på nettsidene deres.