Frivilligdagen 2023

Anne-Kristin Frank står smilende i paviljongen i parken og viser frem blomsterbukett og vinnerplakett med teksten "Frivilligprisen 2023. Humanitært arbeid er tildelt Ann Kristin Frank. Bilde av kommunevåpenet med teksten Horten kommune - mulighetene er akkurut her under". - Klikk for stort bilde

Lørdag 2. september gikk den årlige Frivilligdagen av stabelen. Horten satt ny Norgesrekord, med 82 lag og foreninger påmeldt. Vinneren av årets Frivilligpris gikk til Ann-Kristin Frank.

I Horten finnes det foreninger og lag som dekker utrolig mange interesser, og på frivilligdagen kan man få innblikk i ulike ting man kan drive med her på fritida. Blant de påmeldte lag og foreningene fant man blant annet ulike tilbydere av dans, musikk, kaninhopping, kampsport, fotball, håndball, ideelle organisasjoner, håndarbeid og vikinglag for å nevne noen. Det var en solfylt septemberdag og mange benyttet det fine været til å besøke parken. Det var god stemning, mange aktiviteter og mye god underholdning.

Frivilligprisen i 2023

Frivilligprisen deles ut til enkeltpersoner eller private organisasjoner som har gjort en innsats innenfor frivillig virksomhet til det beste for innbyggerne i Horten kommune. Prisen er på 50.000 kroner, og kan deles med flere.

Du kan lese mer om nominering og formålet med Frivilligprisen i en egen artikkel.

Vinneren av Horten kommunes Frivilligpris i 2023

Vinneren av Horten kommunes Frivilligpris 2023 er Ann Kristin Frank. Juryen beskriver henne slik:

«Hun er en samfunnsstøtte og stor pådriver for flyktningene fra Ukraina. Hun berømmes for å ha organisert transport av møbler, kjøkkenutstyr, klær og annet som er nødvendig for flyktningene. Hun samlet også inn penger for at de yngste flyktningene skulle ha noe å glede seg til i påsken. Hun har et stort engasjement for mange flere og hun er nå medlem i den nasjonale foreningen for folkehelse i det lokale prosjektet «Aktivitetsvenn».