Fyrverkerikonserten søker totalkonsept for salg av mat og drikke

Mann med to tallerkener med mat. Sol og mennesker i bakrunnen. Logoer av Kultur i Horten kommune og Fyrverkerikonsert Horten. - Klikk for stort bilde

Vi søker deg som kan stå ansvarlig for planlegging og gjennomføringen av mat- og drikkeserveringen under Fyrverkerikonserten 2024.

Fyrverkerikonserten arrangeres av Kongelige Norske Marines Musikkorps og Horten kommune på Vollen, Karljohansvern fredag 23. august.

Vi ønsker dere velkommen til å beskrive et totalkonsept for salg av mat og drikke til Fyrverkerikonserten 2024!

Slik søker du

• Kortfattet beskrivelse av konseptet sendes anne.bakken@horten.kommune.no
  • Frist for innsending er 21.02.24.
  • Ved eventuelle spørsmål, ta kontakt med produksjonsleder Anne Bakken på e-post.

Merk!

• Vurderingen av konseptene og tildeling av serveringen gjøres av arrangør.
  • Konsept som inkluderer en «mer-opplevelse» (musikk, underholdning, pynt el.) verdsettes høyt.
  • Dørene åpner kl. 18.00. Tidsrom for åpningstid avtales nærmere. Det forventes at serveringen holdes åpen under hele arrangementet.
  • Selve konserten starter kl. 20.00.
  • Arrangør avgjør hvor på arenaen servering skal foregå. Detaljer avtales i kontrakt.
  • Arrangør er ikke økonomisk ansvarlig for serveringen.

Mer om Fyrverkerikonserten

Konserten i fjor markerte 30 år med Fyrverkerikonsert og samlet 3600 tilskuere. De siste årene har det vært opp mot 3000 tilskuere på Fyrverkerikonserten, men kapasiteten på arenaen er større. Arrangør forbeholder seg derfor retten til å kunne hente inn flere mattilbydere dersom behov for ytterligere/ økt kapasitet oppstår.

Tilbyder kan velge å samarbeide med en eller flere leverandører av mat, men kun en aktør (juridisk enhet) kan tildeles skjenkingen. Tildeling av alkoholserveringen er under forutsetning at tilbyder selv søker og får skjenkebevilling. Den som tildeles muligheten for alkoholservering må selv dekke bevillingsgebyret.

Publikum kan ta med mat inn på området, men ikke drikke av noe slag. Det er kioskdrift på området. I serveringsområdet skal det være bord og sitteplasser/benker slik at det er tydelig for publikum hvor matserveringen skjer.

Vi ser etter et totalkonsept for salg av mat og drikke som:

• er med på å bygge opp under den flotte atmosfæren som er på Fyrverkerikonserten ved at det skapes et hyggelig og inkluderende serveringsområde.
  • tilbyr drikke og fristende mat av god kvalitet som passer for et bredt publikum bestående av både barn og voksne.
  • i serveringsområdet skal det være bord og sitteplasser/benker slik at det er tydelig for publikum hvor matserveringen skjer.
  • er gjennomtenkt med tanke på miljøavtrykk.
  • kan håndtere et relativt stort publikum på en effektiv, kundevennlig måte.
  • kan tilpasse kapasiteten etter behov.

Er det deg vi ser etter? Da må du

• sende beskrivelse av konseptet innen fristen 21.02.24.
  • kunne vise til erfaring fra større arrangement.
  • ha en baransvarlig som kan dokumentere å ha gjennomført Kunnskapsprøven i alkoholloven.
  • bevisst redusere bruk av engangsartikler og benytte drikkebeger med høy returgrad eller panteordning.
  • selv stå ansvarlig for all planlegging, bestillinger og utstyr som trengs gjennomføringen av salg av mat og drikke. Dette innbefatter å skaffe internett og strøm til sitt bruk. Plassering av strømkilden avgjøres av arrangør.
  • selv stå ansvarlig for opprydding og håndtering av avfall i serveringsområdet etter gjeldende regler. Arrangør har ansvar for den generelle avfallshåndteringen på arenaen.
  • selv søke skjenkebevilling og påse at alkohollovens regler overholdes under arrangementet.