Girl Tech Fest kom til Horten!

Horten bibliotek arrangerte Girl Tech Fest for jentene ved tre 5. klasser ved Nordskogen, Lillås og Åsgården skole torsdag 19. oktober. Det ble en annerledes skoledag med teknologiske workshops og masse annet gøy. PK fra Inspiria tok turen innom og avsluttet dagen med et forrykende naturfag-show!

PK fra Inspiria med naturfag-show på scenen - her viser han et eksperiment som utløser en flamme på scenen. Jenter i femteklasse er spente tilskuere. - Klikk for stort bilde

En annerledes skoledag for jentene på 5. trinn

Horten bibliotek arrangerte Girl Tech Fest for jentene ved tre 5. klasser ved Nordskogen, Lillås og Åsgården skole torsdag 19. oktober. Det ble en annerledes skoledag med teknologiske workshops laget av videregående elever fra Horten videregående skole og masse annet gøy.

Målet er at flere jenter skal interessere seg for teknologi og få kunnskap om hvordan de kan være med på å utvikle verdiskapende teknologi i fremtiden.

Workshops og samarbeid på tvers

Jentene i 5. klasse fikk denne dagen bryne seg på flere ulike workshops utviklet og fasilitert av elever som går på realfagslinja på Horten videregående skole. Her stod det både programmering, 3D-printing, Microbit og lab; laging av glowsticks på programmet.

Et forrykende naturfag-show med PK

PK fra Inspiria avsluttet Girl Tech fest med et forrykende naturfag-show. PK digger å leke seg med naturfag og han viste frem eksperimenter man kan gjøre hjemme og eksperimenter man IKKE kan gjøre hjemme. Det ble noen smell fra scenen, kan du si.

PK er fra Moss og er kjent fra Barn ingen Adgang! på NRKsuper og fra sin egen YouTube-kanal: Naturfag Rocker med PK.

Se bilder fra Girl Tech på Horten bibliotek: