Julegaveaksjonen 2023

Vil du være med å oppfylle et juleønske? Julegaveaksjonen i Horten er et samarbeid mellom frivillige organisasjoner og Horten kommune for å bidra til at barn som lever i familier med vanskelig økonomi skal få flere julegaveønsker oppfylt.

illustrasjon av juletrær og kortene som henger på julegavetrærne - Klikk for stort bilde

Hvor finner du julegaveønskene?

Julegaveønskene fra barna henger på flere juletrær i år. Du finner de på torget, Vektergården, Sjøsiden, Torggården, Karljohansvern og RS Noatun på Langgrunn.

Vipps et valgfritt bidrag

Du kan også bidra med ønsket sum via VIPPS til Lions Club i Horten, merk gaven med "JULEGAVETRE" og send til nummer #721024.

Når og hvor leverer du julegavene?

Du tar med deg et julegaveønske fra treet og kjøper inn gaven. Gavene leverer du på Biblioteket i Horten senest 13. desember sammen med ønskelappen.

Taushetsplikt og annen viktig informasjon

Frivillige fra Lions Club deler ut gavene til hver enkelt familie i dagene før jul. Det er ansatte i kommunen som samler inn gaveønsker fra de aktuelle familiene.  Taushetsplikten blir ivaretatt, og Lions Club har ikke informasjon om på hvilken måte ønskene har blitt levert inn. Om familiene ikke ønsker at gavene skal leveres til dem av Lions club, vil familiens kontaktperson i kommunen gjøre det i stedet.