Lån utstyr hos BUA i Horten gratis

Lån skøyter i alle størrelser hos BUA i Horten.jpg - Klikk for stort bildeLån skøyter i alle størrelser hos BUA i Horten.

Har du lyst til å prøve en ny aktivitet? Og det helt uten at du måtte kjøpe utstyret først? Hos BUA i Horten kan du låne utstyr helt gratis.

Her finner du BUA i Horten

Besøk oss i frivillighetens hus (Meierigården) - Thuegata 2, 3181 Horten.

For åpningstider og Facebook:

Åpningstider

Facebook: BUA Horten

Om utvalget og utlånet

Om vinteren er det vanlig å finne snowboard, langrennsutstyr, alpinutstyr, skøyter, hjelmer, akebrett og pulk.

I sommersesongen kan du låne sykler, bæremeis, sparkesykler, skateboard, friluftsutstyr, oppblåsbare kajakker og mye mer.

La deg inspirere til å prøve noe nytt! Eller, kom gjerne igjen, og prøv noe du liker å gjøre. Det er enklere enn du tror. Når du først er i BUA, finner du utstyret du trenger og avtaler hvor lenge du ønsker å låne det.

Første gang du låner hos oss må du vise legitimasjon. Er du under 18 år, må du ha med en voksen første gang.

Mer om BUA-tiltaket

BUA er en ideell og frivillig organisasjon, som ble stiftet i 2014 av sosiale entreprenører, som ville bidra til at flere barn og unge ble mer fysisk aktive. Det er et uttalt mål fra både Helsedirektoratet (Hdir) og Verdens helseorganisasjon (WHO) at unge må bli mer aktive. At barn og unge sitter så mye stille er et stort folkehelseproblem.

BUA finnes over hele landet. Det varierer litt hva som finnes på de ulike stedene, men alle har bra utstyr å låne ut.

Her er noe av utstyret du kan låne hos BUA i Horten

Husk å alltid bruke hjelm når du står alpint eller på skøyter - Klikk for stort bildeHusk å alltid bruke hjelm når du står alpint eller på skøyterOversiktsbilde BUA Horten - Klikk for stort bildeOversiktsbilde BUA Horten hvor du kan se noe av utstyret du kan låne.Lån slalåmski, langrennsski eller snowboard hos BUA i Horten - Klikk for stort bildeLån slalåmski, langrennsski eller snowboard hos BUA i Horten