Lysvandringen i Borreparken avlyses

Midgard vikingsenter og Horten kommune må dessverre avlyse den planlagte lysvandringen i Borreparken grunnet utsikter for dårlig vær.

Det er med tungt hjerte at vi avlyser den planlagte lysvandringen, torsdag 10. oktober.

Vi er opptatt av å gi alle en trygg og god opplevelse, men elektrisk lys, strømførende kabler og regn er en dårlig kombinasjon for et utendørsarrangement i ulent og uoversiktlig terreng. Bakken er i utgangspunktet fuktig og med regn som er meldt torsdag ettermiddag vil usikkerheten knyttet til sikkerhet kun bli større.

Vi velger derfor å avlyse nå, så publikum slipper å måtte snu i døra. Mange hadde nok gledet seg til å ta del i denne tradisjonen og til dem forstår vi skuffelsen. Lysvandringen kommer sterkere tilbake, forhåpentlig allerede høsten 2025.

Selv om vi ikke kommer til å gjennomføre lysvandringen håper vi mange bruker høstdagene til å vandre gjennom den flotte parken på Borre.