Markedsdialog om omsorgsboliger

Horten kommune inviterer boligutviklere, utleiere og andre interesserte til samarbeid om framtidens utfordringer på boligmarkedet.

Behovet for omsorgsboliger er økende på grunn av aldrende befolkning. Kommunen har et ansvar for en boligutvikling der innbyggere med ulike funksjonsnedsettelser har et botilbud som fremmer egenmestring og selvstendighet – vi skal bo trygt hjemme!

Det er viktig at de som er godt voksne planlegger for egen alderdom. Dette kan skje hvis vi legger til rette for gode valg. Det må på boligmarkedet finnes tilstrekkelig med boliger som er tilrettelagt for eldre og innbyggere med ulike tilretteleggingsbehov.

Økt samarbeid mellom offentlig og privat sektor kan være noe av løsningen for framtidens utfordringer på boligmarkedet. Vi ønsker derfor velkommen til en markedsdialog med boligutviklere, utleiere og andre interesserte.

Informasjon om møtet:

Dato/uke:   27. august

Sted: Kommunestyresalen

Tid: 18.00 -20.00

Servering: Møtesnacks, kaffe, te og isvann

Møteleder: Finn-Øyvind Langfjell

Sammen kan vi fortsette å gjøre Horten til et godt sted å bo – hele livet.