Oppdatering om brøyting etter snøfallet

Brøytemannskapet jobber iherdig med å måke bort snøen som kom i går og bedre fremkommeligheten for både gående og kjørende. Snøfallet var stort og det vil ta tid å få måkt alle steder.

Brøytemannskapet måtte prioritere å holde hovedveiene åpne under snøfallet i går. Det var krevende tilstander, med mye snø som kom samtidig, kombinert med sterk vind og snøfokk.

I forkant av snøfallet oppfordret vi til å la biler stå, og vi så at mange valgte å ta beina eller skia fatt i går - det setter vi stor pris på!

Brøytejobben er dessverre ikke helt ferdig, men vi jobber iherdig med å komme oss i mål.

Prioriterte skoler og barnehager

Natt til i dag har brøytemannskapet prioritert å måke snø i veier rundt skoler og barnehager slik at fremkommeligheten til disse skulle være bedre i morgentimene i dag.

Sentrum og smågater blir prioritert

I natt, natt til fredag, vil sentrum og smågater bli prioritert måket.

Det kan ta litt tid før vi har brøyta alle steder, og vi ber om forståelse for det. Dersom du likevel må ta kontakt med oss om brøyting, ber vi deg melde ifra om dette på våre nettsider:

Meld ifra om feil og mangler knyttet til brøyting

Oppfordrer folk til å hjelpe hverandre

Som kommunedirektøren sa i Gjengangeren i går, så oppfordrer vi folk til å hjelpe hverandre.

– Først og fremst gjelder det å ha en grunnleggende personlig beredskap i huset, slik som mat og alternative varmekilder. Dernest tror jeg vi må tenke på å hjelpe hverandre. Har man en nabo som man vet pleier å få besøk av Hjemmetjenesten, for eksempel, kan man bistå med å måke vei inn til vedkommende. Det er en spesiell situasjon, og jeg tror man må se på det som en dugnad, sa kommunedirektør Finn-Øyvind Langfjell til Gjengangeren i går.