Parkering forbudt i vinterhalvåret

Horten kommune innfører parkering forbudt i noen gater for å sikre god fremkommelighet. Parkeringsforbudet vil gjelde i perioden 1. november 2023 til 31. mars 2024.

Illustrasjonsbilde parkering forbudt vinterhalvåret - Klikk for stort bildeParkering forbudt vinterhalvåret

Vi gjør oppmerksom på at skilter er gjeldende fra de er oppsatt. Det betyr at noen steder kan det hende at skiltene ikke blir fjernet etter 31. mars. Det betyr da at det fortsatt ikke er tillatt å parkere på strekningen så lenge skiltene er oppe.

For å sikre god fremkommelighet

Det er flere gater der det er viktig for brøytemannskapene å ha god tilgang til å brøyte. Spesielt gjelder dette der det er fortau. Det er avgjørende for de mye trafikantene at fortauet blir brøytet, men det kan være vanskelig å få til når biler står parkert langs veien. Noen gater er også så smale at vinterstid blir det vanskelig å komme frem når det står biler parkert langs veien. Vi må også sikre oss god fremkommelighet for brann og redning. Horten kommune innfører derfor parkering forbudt i noen utvalgte gater i perioden 1. november - 31. mars.

Vi ber om forståelse for at biler ikke kan parkere i noen utvalgte områder gjennom vinterhalvåret som man er vant til resten av året.