Skolesekk-aksjonen 2023

Kirkens Bymisjon og Frivilligsentralen samarbeider om årets skolesekk-aksjon, hvor skolesekker og annet skolemateriell samles inn 22. juni og deles ut til familier som trenger det før skolestart i august. Kom til gågata utenfor Rådhuset 22. juni hvis du har en sekk eller to til overs, og som kan være til glede for et barn.

Sommerferien nærmer seg med stormskritt og for oss betyr dette at Skolesekk-aksjonen står på trappene. Vil du være med bidra i ditt nærmiljø? Hvert år samler Kirkens Bymisjon inn sekker og annet skolemateriell (pennal og lignende) og deler ut til familier som trenger det. I år, som i fjor, samarbeider vi med Frivilligsentralen i Horten.

Innsamling av skolesekker

Innsamlingen foregår i gågata utenfor Rådhuset den 22. juni fra klokka 15-18.

Hvis du har en sekk som har blitt for liten, men som kan være til glede for et annet barn, kom gjerne innom. Sekkene må være rene, hele og ha mer bruk igjen i seg.

Slik leverer du skolesekker

• Når: Torsdag 22. juni fra 15.00-18.00.
  • Hvor: Gågata i Horten - vi står rett utenfor Rådhuset.
  • Dersom du ikke rekker innsamlingen, kan du levere sekker på Norli.

Om skolesekkene

• Sekken må gjerne være brukt, men bør ha mer bruk i seg.
  • Sekken bør være hel og ren.
  • Sekker beregnet til barnehager, barneskoler og eldre elever er velkomment.

Utdeling av skolesekker

Utdelingen vil skje lørdag 12 august og tirsdag 15 august fra Frivilligsentralen i Horten.

Ta kontakt med Ylle Theodorsen i Kirkens Bymisjon hvis du har spørsmål om skolesekk-aksjonen på telefon 92 86 09 86.