17.36: Situasjonen er under kontroll, melder både Statsforvalteren og Telenor. Siste beskjed fra legevakten er at nummeret fungerer som vanlig. IKT i Horten kommune bekrefter at telefoner fungerer som de skal.
NB!
Dersom man likevel skulle oppleve problemer og det er behov for helsehjelp, kan man møte på legevakta.
OPPDATERING 14:35: Telenors utfordringer har rammet flere av kommunens tjenester og nødnumre. Selv om feil er funnet, er systemene fortsatt ustabile. Legevakten får nytt alternativt nummer fra klokken 15:00.
Vi anmoder om å ta i bruk følgende løsninger:
POLITI OG NØDNUMMER:
Hvis du ringer 110, 112 og 113 og holder linjen frem til du får ringetone vil du bli viderekoblet og får svar. Dette kan ta alt fra to til førti sekunder.
Du også telefonnummer 33 34 44 00 inntil videre.
Hvis dette ikke fungerer, bes man om å oppsøke politistasjonen fysisk.
LEGEVAKTEN:
Telefonen på legevakten i Horten er fortsatt ustabil, selv om man tidvis kommer gjennom. Fra klokken 15:00 stenger legekontoret i Vektergården, men en ny fungerende telefon er nå plassert på legevakten slik hvis man ikke kommer gjennom på vanlig måte, kan dette benyttes.
Dette nummeret er: 940 16 936.
Ambulerende tjenester og alle trygghetsalarmer er ikke berørt, og kan nås.
BARNEVERN:
Barnevernets vakttelefon fungerer ikke. Barnevernsvakten åpner klokken 15:00, og for kontakt kan man bruke denne epostadressen (interkommunal): barnevernvakta@tonsberg.kommune.no
HORTEN KOMMUNES SENTRALBORD
Sentralbordets vanlige telefon-nummer fungerer fortsatt ikke, men har fått nytt, alternativt nummer. Telefonen er inntil videre bemannet.
Bruk nummer 488 90 370
ALTERNATIVE KOMMUNIKASJONSLØSNINGER:
For å komme i kontakt med andre anbefales å bruke følgende nettbaserte tjenester: Teams, Whats-app og Facebook, som fungerer som de skal.
FYSISKE OPPMØTER:
Ved krise er det også mulig å møte opp på Rådhuset eller på Legevakta.
Denne artikkelen oppdateres fortløpende.
Vi anbefaler også å følge med på kommunens sosiale medier, hvor informasjon oppdateres.