Verdensdagen for selvmordsforebygging

Illustrasjon "Verdensdagen for selvmordsforebygging" med teksten "Å skape håp gjennom handling.  Vis at du ser. Vis at du lytter. Vis at du bryr deg". - Klikk for stort bildeVi markerer Verdensdagen for selvmordsforebygging i Horten. Du finner oss på stand på Horten bibiliotek og Horten videregående skole onsdag 13. september. 21. september arrangeres også Lys i mørket.

ONSDAG 13. SEPTEMBER

HORTEN BIBLIOTEK, 17:00

• Enhet for rus og psykisk helse i Horten kommune og LEVE står på stand
  • 18:00: Kulturelt innslag med Metalheads against bullying ved Svein Arild Johnsen

HORTEN VIDEREGÅENDE SKOLE, 11:30-12:30

• LEVE Vestfold har informasjonsstand sammen med helsetjenesten i kommunen. Kom og få litt mer informasjon om dette temaet, enten du er personlig berørt eller bare nysgjerrig.

Vi har med brosjyrer om LEVE, hva LEVE arbeider for og hvilke tilbud vi har.

21. SEPTEMBER 19.00 - 21.30

LYS I MØRKET - KARLJOHANSVERN

LYS I MØRKET har blitt en flott tradisjon her i Horten.
Aldri er vel Karljohansvern vakrere enn når den lyses opp av nesten 2000 fakler! Mer informasjon finner du på deres facebook-arrangement, Lys i mørket - Høstjevndøgn på Karljohansvern.

Om verdensdagen for selvmordsforebygging

Det er LEVE som har ansvar for markeringen av Verdensdagen for selvmordsforebygging i Norge.
I Horten samarbeider LEVE med Horten kommune om markeringen.

Det globale mottoet for Verdensdagen er «Å skape håp gjennom handling».

I tillegg har LEVE: Vis at du ser. Vis at du lytter. Vis at du bryr deg.

OM LEVE - landsforeningen for etterlatte ved selvmord

I 2022 tok 610 mennesker sitt eget liv i Norge. Bak disse tallene står det mye lidelse, både av mennesker som sliter med selvmordstanker, for pårørende til mennesker som har selvmordsatferd og for de som blir etterlatt hvis noen dør selvmord.

LEVE – Landsforeningen for etterlatte ved selvmord er en landsdekkende organisasjon med formål å støtte etterlatte og berørte ved selvmord, og å bidra til å forebygge selvmord gjennom åpenhet, opplysningsvirksomhet og politisk arbeid.

Ønsker du mer informasjon?

Gå til LEVEs hjemmesider