Vi søker ny kommunalsjef for helse og velferdstjenester!

Hender i et hjerte - Klikk for stort bilde

Som kommunalsjef for helse og velferd vil du ha det overordnede ansvaret for planlegging, organisering og drift av tjenestene innen helse, omsorg og velferd i kommunen.

Er du vår nye Kommunalsjef for helse og velferd?

Horten kommune søker nå en dedikert og kompetent kommunalsjef for å lede vårt helse- og velferdsområde.

Gå til søknad: Kommunalsjef for helse og velferd | Personalhuset (recman.no)

Fra utlysningsteksten:

Horten Kommune er en veldreven kommune der det er godt å arbeide, bo og leve.

Vi har et sterkt engasjement for innbyggernes helse og velferd, og vi søker nå en dedikert og kompetent kommunalsjef for å lede vårt helse- og velferdsområde.

Om Helse og velferd:

Kommunalområdet helse og velferd består av tjenesteområdene helse- og boligservice, hjemmetjenester, rus og psykisk helse, voksenhabilitering, sykehjem og legetjenester. Kommunalområdet har til sammen ca.700 årsverk og en kostnadsramme på ca. 700 millioner.

For å lykkes i rollen tror vi at du må være god på økonomistyring, involvering av tillitsvalgte, verneombud og ansatte, lederutvikling, prosessoptimalisering, innovasjon og endringsledelse.

Ansvarsområde:

Dine hovedoppgaver vil være:

• Utvikling og implementering av strategier for å sikre høy kvalitet på tjenestene innen helse og velferd

• Styre økonomi og drift som sikrer driftsbalanse og økonomisk handlingsrom innenfor området

• Bygge tillit, godt omdømme og sterk organisasjonskultur gjennom respekt og gode prosesser

• Bidra til innovasjon og utvikling av tjenestene for å møte fremtidens utfordringer

• Legge til rette for og være en pådriver for økt tverrsektorielt samarbeid

Vi søker en engasjert leder med følgende kvalifikasjoner:

• Relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå, fortrinnsvis innen helse- eller samfunnsvitenskap

• Erfaring fra lederstilling i en kompleks organisasjon, gjerne fra helse og velferd

• Gode kommunikasjonsevner og evne til å samarbeide på tvers av fagområder

• Evne til strategisk tenkning og endringsledelse

• Kunnskap om politikk og administrasjon i det offentlige, relevant lovverk og rammebetingelser for helse- og velferdstjenester

• Erfaring med å håndtere media

Vi tilbyr:

Horten kommune tilbyr en spennende og utfordrende stilling i et godt arbeidsmiljø. Som kommunalsjef for helse og velferd vil du få muligheten til å påvirke og utvikle viktige tjenester for kommunens innbyggere. Vi har konkurransedyktige betingelser og gode muligheter for faglig og personlig utvikling.