Vil du bli besøkshjem?

Hender som møtes inni en sirkel. Vann og himmel i bakgrunn. Misteltein som svever i lufta. Fargespill. Abstrakt - Klikk for stort bilde

Vi trenger nå et besøkshjem som har ekstra tid og plass til en gutt på 4 år som bor i fosterhjem i Vestfold. Gutten trenger et besøkshjem han kan være hos en helg i måneden og kanskje en dag i uken.

Besøkshjemmet må være i Vestfold. Besøksfamilien kan ha andre hjemmeboende barn. Gutten er aktiv og liker å leke ute. Han er glad i dyr og liker alt som går på hjul. Formålet med besøkshjem er at gutten skal få gode opplevelser, samtidig som fosterhjemmet skal få avlastning. Gutten har behov for tett voksenkontakt med gode og snille voksne, som gir han trygge rammer.

Kvalifikasjoner

Gutten trenger trygge og stabile voksenpersoner som har husrom og hjerterom. Det stilles ingen krav om formell utdanning for å bli besøkshjem. Det er personlig egnethet og engasjement som det legges vekt på. Det må tas hensyn til at gutten trenger noe tettere oppfølging og mer oppmerksomhet enn andre barn på hans alder.

Personlige egenskaper

Vi søker etter trygge voksne som evner å se barnets behov og være tålmodige. Det er ønskelig at de voksne i besøkshjemmet er gode til å skape trygge rammer og ønsker en god relasjon til gutten over tid.

Vi tilbyr:

• Besøkshjem mottar lønn og utgiftsdekning etter gjeldende KS.
  • Som besøkshjem vil du/dere få tilbud om veiledning fra barnets kontaktperson i barneverntjenesten.

Interessert?

Ta kontakt med barneverntjenesten på telefon 90 05 98 14, eller Tanya Luhr på mobil 97 55 0498 eller e-post for å melde din interesse eller for spørsmål/ytterligere informasjon.